Imprint
en
de

Mission

 

“Understanding Customers. Living Transformation.”

Discover our mission.

 

Competences

Consumer Behaviour

Required for the generation and utilisation of customer insights is extensive understanding of the ways that consumers think, feel and act. The aim is [...]

Transformation & Innovation

A completely new radicalism is characterising the competition for innovation. Digitalisation, globalisation, disruption and speed are the main catchwords in this context. Innovative business models derived from unique customer insights [...]

Branding

In an era in which we are witnessing rapid changes to consumer cultures and increasing fragmentation of markets, the power of the brand is again growing in importance. Fundamental changes are occurring in the methods used [...]

Leadership

Leadership is an attitude. Management is a skill.

Business model transformation requires not only development of the services offered to customers but also development of the organisation itself. This can be facilitated [...]

Methodological skills

Our research is specifically characterised by the diversity of our methodological skills. We also place considerable emphasis on employing our theoretical expertise for the benefit of practice. We are thus able to provide wide-ranging consultation services based on academic and innovative approaches.

Transfer

Data Analytics

Explorative Methods

Experimental Research

RESEARCH METHOD ADVICE

SELECTED RELEVANT PUBLICATIONS

Gamified Information Presentation and Consumer Adoption of Product Innovations

in: Journal of Marketing, 2017, 81 (2), 8-24
(Jessica Müller-Stewens, Tobias Schlager, Gerald Häubl, & Andreas Herrmann)

Reimagining Society Through Retail Practice

in: Journal of Retailing, 2016, 92 (4), 411-425.
(Joel Hietanen, Pekka Mattila, John W. Schouten, Antti Sihvonen & Sammy Toyoki)

Repayment Concentration and Consumer Motivation to Get Out of Debt

in: Journal of Consumer Research, 2016, 43 (3), 460-477.
(Keri L. Kettle, Remi Trudel, Simon Blanchard, Gerald Häubl)

The Influence of Trait and State Narcissism on the Uniqueness of Mass-Customized Products

in: Journal of Retailing, 2016, 92 (2), 162-172.
(Emanuel de Bellis, David E. Sprott, Andreas Herrmann, Hans-Werner Bierhoff & elke Rohmann)

The preference-signaling effect of search

in: Journal of Consumer Psychology, 2015, 25 (2), 245-256.
(Xin Ge, Neil Brigden, Gerald Häubl)

Our Topics on LinkedIn

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

20.09.2017

We Are Hiring! Dich interessiert eine Doktorandenstelle in der Projektorganisation von der Transformamus an der Universität St. Gallen? Dann bewirb Dich jetzt auf eine Stelle als...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

05.09.2017

Sabine Do-Thuong ist in der IT-Branche eine gefragte Frau und nun seit Februar 2017 als Head of Development bei der TWINT AG in Zürich beschäftigt. Aufgrund ihrer Sportaffinität...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

29.08.2017

In der aktuellen Ausgabe der GfM-Forschungsreihe beschreiben Martin Faltl (ICI) und Julian Freese (CMO, Reachbird.io) die Evolution des Buzz-Themas "Influencer Marketing"....

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

28.08.2017

Damit Manager erfolgreich Veränderungsprozesse lenken können, brauchen sie umfangreiches Wissen zum Thema Führung, Zusammenarbeit, Kommunikation und Motivation. Dieses Wissen...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

24.08.2017

We Are Hiring!...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

22.08.2017

Malik Fathi konnte als Profi bereits viele Erfahrungen im schnelllebigen Fussballgeschäft sammeln. Im Alumni des Monats-Interview schildert er seine Erfahrungen, die zukünftigen...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

10.08.2017

Interessantes Interview mit Fabian Cancellara in der 20 Minuten. Er spricht über seine Erfahrungen bei uns im CAS Sportmanagement-Lehrgang und seine Karriere nach der Karriere:

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

02.08.2017

News: 32 neue zertifizierte Sportmanager - https://lnkd.in/g6kR_8C

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

25.07.2017

Der CAS Sportmanagement-Alumni Marco Jelinek darf seit Anfang Juni die Position als Leiter Marketing & Kommunikation bei den SC Rapperswil-Jona Lakers übernehmen. Im Interview...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

30.06.2017

Im Rahmen des Schweizer Markenkongresses ehrte die Swiss Academy of Marketing Science vergangene Woche zum vierten Mal herausragende Leistungen im Marketing. Die Wahl fiel dabei...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

20.06.2017

Unvorstellbar wie sich das Thema #eSports in den letzten Jahren entwickelt hat. Schalke 04 darf sich in diesem Bereich als #Innovator bezeichnen ... umso spannender sind die...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

19.06.2017

Weiter geht's im Sportmanagement-Lehrgang 2017 ... Auftakt in die dritte Modulwoche mit einem spannenden Tag zum Thema "Big Data im Sport" (Referent: Prof. Dr. Andreas Herrmann).