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Mission

 

“Understanding Customers. Living Transformation.”

Discover our mission.

 

Competences

Consumer Behaviour

Required for the generation and utilisation of customer insights is extensive understanding of the ways that consumers think, feel and act. The aim is [...]

Transformation & Innovation

A completely new radicalism is characterising the competition for innovation. Digitalisation, globalisation, disruption and speed are the main catchwords in this context. Innovative business models derived from unique customer insights [...]

Branding

In an era in which we are witnessing rapid changes to consumer cultures and increasing fragmentation of markets, the power of the brand is again growing in importance. Fundamental changes are occurring in the methods used [...]

Leadership

Leadership is an attitude. Management is a skill.

Business model transformation requires not only development of the services offered to customers but also development of the organisation itself. This can be facilitated [...]

Methodological skills

Our research is specifically characterised by the diversity of our methodological skills. We also place considerable emphasis on employing our theoretical expertise for the benefit of practice. We are thus able to provide wide-ranging consultation services based on academic and innovative approaches.

Transfer

Data Analytics

Explorative Methods

Experimental Research

RESEARCH METHOD ADVICE

SELECTED RELEVANT PUBLICATIONS

Gamified Information Presentation and Consumer Adoption of Product Innovations

in: Journal of Marketing, 2017, 81 (2), 8-24
(Jessica Müller-Stewens, Tobias Schlager, Gerald Häubl, & Andreas Herrmann)

Reimagining Society Through Retail Practice

in: Journal of Retailing, 2016, 92 (4), 411-425.
(Joel Hietanen, Pekka Mattila, John W. Schouten, Antti Sihvonen & Sammy Toyoki)

Repayment Concentration and Consumer Motivation to Get Out of Debt

in: Journal of Consumer Research, 2016, 43 (3), 460-477.
(Keri L. Kettle, Remi Trudel, Simon Blanchard, Gerald Häubl)

The Influence of Trait and State Narcissism on the Uniqueness of Mass-Customized Products

in: Journal of Retailing, 2016, 92 (2), 162-172.
(Emanuel de Bellis, David E. Sprott, Andreas Herrmann, Hans-Werner Bierhoff & elke Rohmann)

The preference-signaling effect of search

in: Journal of Consumer Psychology, 2015, 25 (2), 245-256.
(Xin Ge, Neil Brigden, Gerald Häubl)

Our Topics on LinkedIn

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

23.11.2017

"Der Druck hat uns motiviert" - Interview in der Handelszeitung mit unserem Direktor Prof. Dr. Wolfgang Jenewein, der seine Rolle als akdaemischer EMBA-Direktor aufgibt, um sich...

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23.11.2017

Unser neuer „Insight Blog“ ist jetzt live – folgt uns für Aktuelles aus unserer Forschung, unseren neuesten Publikationen und vielem mehr. // Our new „Insight Blog“ is...

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17.11.2017

Der in der NZZ veröffentlichte Artikel über den Einsatz von Robo-Advisors in der Vermögensverwaltung bezieht sich auf Prognosen des Instituts für Customer Insight. Es wird...

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14.11.2017

„Die #Fanthematik hat viele in Deutschland überrascht“. Unser Alumni des Monats Chris Ehrenberg beschäftigt sich seit Längerem intensiv mit dem Thema „Fussball im...

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14.11.2017

Der von Benedikt Jahn (BMW Group), Jennifer Treiber-Ruckenbrod (BMW Group), Philipp Scharfenberger (ICI-HSG) und Torsten Tomczak (ICI-HSG) verfasste Artikel «Spagat in der...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

10.11.2017

2. Tag des Influencer Marketing Bootcamps der Universität St. Gallen. In der Nightsession laufen unsere kreativen Talente gecoacht von Dr. oec. Dr. oec. Hans-Peter Kleebinder und...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

09.11.2017

Unser Kooperationspartner BMW Group sucht Praktikant(in) im Bereich Produktmanagement Digitale Dienste. Weitere Informationen finden Sie hier:

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

31.10.2017

Interview mit einem unserer Direktoren, Prof. Dr. Wolfgang Jenewein, zum Thema "Führung in Wirtschaft und Sport": https://lnkd.in/gqDA6CX

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28.10.2017

Die erste Influencer Marketing Konferenz der Schweiz findet am 8. November in Zürich statt. Das Institut für Customer Insight wird dabei von Martin Faltl vertreten, der über die...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

27.10.2017

Interessante Einblicke in das Leben eines Sportchefs. Zudem zeigt unser CAS Sportmanagement-Lehrgang-Alumni Christoph Spycher, wie er sich optimal auf die „Karriere danach“...

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25.10.2017

Das von Theo Lieven verfasste Buch „Brand Gender – Increasing Brand Equity Through Brand Personality“ ist soeben beim renommierten Verlag Palgrave Macmillan erschienen. Auf...

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24.10.2017

Der von Reto Hofstetter, Suleiman Aryobsei, und Andreas Herrmann verfasste Artikel „Rethinking Crowdsourcing” ist vom Harvard Business Review veröffentlicht worden. Die...