Imprint
en
de

Education

At the core of our activities designed to implement our main mission, that of transferring knowledge into practice, is the education of our students. To facilitate this task, we regularly invite leading personalities from various business fields to give talks that provide students with insights into the world of practice.

The Institute for Customer Insight offers such events at the Bachelor, Master and PhD levels.

Bachelor

Bachelor The Bachelor’s degree major in Business Administration prepares students for working in a management capacity in business organisations and also entitles holders to continue to study for a Master’s degree in the subject at the University of St. Gallen or other institute of higher education. The teaching staff of our institute offer the following […]

Master

Master The purpose of studying at the Master’s Level is to obtain more in-depth theoretical and practical knowledge of selected aspects of the subject. By learning through undertaking research, you will deal in detail with complex academic and practical issues. You will work independently and obtain a clearly defined academic profile as a result. Small […]

PHD

PHD The Department of Business Administration at HSG offers four major topics within its PhD programme. The teaching staff of our institute offer the following courses at the PhD level Spring semester Quantitative Research Methods – Konfirmatorische Verfahren (Prof. Dr. Andreas Herrmann) Ethnographic Methods (Prof. Dr. John Schouten) Consumer and Managerial Decision Making (Prof. Dr. […]

Topics for final thesis

TOPICS FOR FINAL THESES The Institute of Consumer Insight offers a range of possible topics that students can select as the subject for their Bachelor’s or Master’s thesis: Virtual Reality: The New Definition of Reality (Bachelor’s or Master’s thesis,supervised by Daniel Boller)  

 

Our Topics on LinkedIn

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

20.09.2017

We Are Hiring! Dich interessiert eine Doktorandenstelle in der Projektorganisation von der Transformamus an der Universität St. Gallen? Dann bewirb Dich jetzt auf eine Stelle als...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

05.09.2017

Sabine Do-Thuong ist in der IT-Branche eine gefragte Frau und nun seit Februar 2017 als Head of Development bei der TWINT AG in Zürich beschäftigt. Aufgrund ihrer Sportaffinität...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

29.08.2017

In der aktuellen Ausgabe der GfM-Forschungsreihe beschreiben Martin Faltl (ICI) und Julian Freese (CMO, Reachbird.io) die Evolution des Buzz-Themas "Influencer Marketing"....

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

28.08.2017

Damit Manager erfolgreich Veränderungsprozesse lenken können, brauchen sie umfangreiches Wissen zum Thema Führung, Zusammenarbeit, Kommunikation und Motivation. Dieses Wissen...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

24.08.2017

We Are Hiring!...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

22.08.2017

Malik Fathi konnte als Profi bereits viele Erfahrungen im schnelllebigen Fussballgeschäft sammeln. Im Alumni des Monats-Interview schildert er seine Erfahrungen, die zukünftigen...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

10.08.2017

Interessantes Interview mit Fabian Cancellara in der 20 Minuten. Er spricht über seine Erfahrungen bei uns im CAS Sportmanagement-Lehrgang und seine Karriere nach der Karriere:

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

02.08.2017

News: 32 neue zertifizierte Sportmanager - https://lnkd.in/g6kR_8C

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

25.07.2017

Der CAS Sportmanagement-Alumni Marco Jelinek darf seit Anfang Juni die Position als Leiter Marketing & Kommunikation bei den SC Rapperswil-Jona Lakers übernehmen. Im Interview...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

30.06.2017

Im Rahmen des Schweizer Markenkongresses ehrte die Swiss Academy of Marketing Science vergangene Woche zum vierten Mal herausragende Leistungen im Marketing. Die Wahl fiel dabei...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

20.06.2017

Unvorstellbar wie sich das Thema #eSports in den letzten Jahren entwickelt hat. Schalke 04 darf sich in diesem Bereich als #Innovator bezeichnen ... umso spannender sind die...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

19.06.2017

Weiter geht's im Sportmanagement-Lehrgang 2017 ... Auftakt in die dritte Modulwoche mit einem spannenden Tag zum Thema "Big Data im Sport" (Referent: Prof. Dr. Andreas Herrmann).