Imprint
en
de

Education

At the core of our activities designed to implement our main mission, that of transferring knowledge into practice, is the education of our students. To facilitate this task, we regularly invite leading personalities from various business fields to give talks that provide students with insights into the world of practice.

The Institute for Customer Insight offers such events at the Bachelor, Master and PhD levels.

Bachelor

Bachelor The Bachelor’s degree major in Business Administration prepares students for working in a management capacity in business organisations and also entitles holders to continue to study for a Master’s degree in the subject at the University of St. Gallen or other institute of higher education. The teaching staff of our institute offer the following

Master

Master The purpose of studying at the Master’s Level is to obtain more in-depth theoretical and practical knowledge of selected aspects of the subject. By learning through undertaking research, you will deal in detail with complex academic and practical issues. You will work independently and obtain a clearly defined academic profile as a result. Small

PHD

PHD The Department of Business Administration at HSG offers four major topics within its PhD programme. The teaching staff of our institute offer the following courses at the PhD level Spring semester Quantitative Research Methods – Konfirmatorische Verfahren (Prof. Dr. Andreas Herrmann) Ethnographic Methods (Prof. Dr. John Schouten) Consumer and Managerial Decision Making (Prof. Dr.

Topics for final thesis

TOPICS FOR FINAL THESES The Institute of Consumer Insight offers a range of possible topics that students can select as the subject for their Bachelor’s or Master’s thesis: Virtual Reality: The New Definition of Reality (Bachelor’s or Master’s thesis, supervised by Daniel Boller) Deign of Health Applications (Bachelor’s or Master’s thesis, supervised by Daniel Boller)    

Our topics on LinkedIn

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

21.02.2018

Impressionen zu unserer CAS Sportmanagement-Weiterbildung. Im April 2018 starten wir mit der nächsten Durchführung. Wir freuen uns auf den kommenden Lehrgang - letzte Anmeldungen...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

21.02.2018

Wie kann man als Unternehmen aktiv Veränderungen gestalten? Worauf muss man hierbei achten? Jennifer Treiber-Ruckenbrod (BMW Group) berichtet hierzu: Um die sich ergebenden...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

19.02.2018

Unsere Leseempfehlung: Der stationäre Handel steht durch die Digitalisierung vor grossen Herausforderungen. Doch die Digitalisierung bietet auch Chancen für den stationären...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

16.02.2018

Wie schafft man es, in einer Welt des Wandels, der Disruption und der Globalisierung nicht nur als Firma, sondern auch als Marke erfolgreich zu bleiben? Worauf sollte man für eine...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

14.02.2018

Innovation in der Lehre - der aktuelle Insight Blog Beitrag gibt einen Einblick in die von Prof. Dr. Torsten Tomczak, Dr. Hans-Peter Kleebinder und Martin Faltl entwickelte...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

13.02.2018

Christoph Graf ist Vizepräsident der Schweizer Vereinigung für Spielervermittler und gilt als seriöser Vertreter der Branche. Im Interview (

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

13.02.2018

Neuer Insight Blog Beitrag: Der von Winfried Vahland (ehemaliger CEO Skoda) und Andreas Herrmann (ICI-HSG) verfasste Artikel über den bevorstehenden Umbruch in der Autoindustrie...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

12.02.2018

Neuer Insight Blog Beitrag: Am ICI untersucht Marek Gorny gemeinsam mit Prof. Dr. Torsten Tomczak die Wandelbarkeit von Marken. Ergebnisse werden im Rahmen eines...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

09.02.2018

Unsere Leseempfehlung: Customer Think berichtet über den “2018 Customer Loyalty Engagement Index” von Brand Keys. Demzufolge erfahren aktuelle 94% aller Produktkategorien...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

08.02.2018

Unternehmen, welche es nicht schaffen, fortlaufend zu innovieren, werden von Wettbewerbern überholt. Sich verändernde Marktverhältnisse sorgen dafür, dass alte...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

31.01.2018

Was bedeutet «gutes» Management? Wie geht man im Unternehmen mit Veränderungen und Krisen um? Wann muss man Veränderungen künstlich erzeugen, um erfolgreich zu handeln?...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

30.01.2018

Neuer Insight Blog Beitrag:  Wie verhalten sich Konsumenten auf dem Smartphone vs. Desktop? Thore Grützner erforscht Unterschiede im Nutzverhalten zwischen Desktop- und...