Imprint
en
de

Education

At the core of our activities designed to implement our main mission, that of transferring knowledge into practice, is the education of our students. To facilitate this task, we regularly invite leading personalities from various business fields to give talks that provide students with insights into the world of practice.

The Institute for Customer Insight offers such events at the Bachelor, Master and PhD levels.

Bachelor

Bachelor The Bachelor’s degree major in Business Administration prepares students for working in a management capacity in business organisations and also entitles holders to continue to study for a Master’s degree in the subject at the University of St. Gallen or other institute of higher education. The teaching staff of our institute offer the following

Master

Master The purpose of studying at the Master’s Level is to obtain more in-depth theoretical and practical knowledge of selected aspects of the subject. By learning through undertaking research, you will deal in detail with complex academic and practical issues. You will work independently and obtain a clearly defined academic profile as a result. Small

PHD

PHD The Department of Business Administration at HSG offers four major topics within its PhD programme. The teaching staff of our institute offer the following courses at the PhD level Spring semester Quantitative Research Methods – Konfirmatorische Verfahren (Prof. Dr. Andreas Herrmann) Ethnographic Methods (Prof. Dr. John Schouten) Consumer and Managerial Decision Making (Prof. Dr.

Topics for final thesis

TOPICS FOR FINAL THESES The Institute of Consumer Insight offers a range of possible topics that students can select as the subject for their Bachelor’s or Master’s thesis: Virtual Reality: The New Definition of Reality (Bachelor’s or Master’s thesis, supervised by Daniel Boller) Deign of Health Applications (Bachelor’s or Master’s thesis, supervised by Daniel Boller) How do

Our topics on LinkedIn

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

14.12.2018

Robert Friedrich Alumni des CAS Change & Innovation Management Lehrgangs spricht über seine Erfahrungen im Interview. "Wenn ich an uns Teilnehmer denke, dann fällt mir schlicht...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

14.12.2018

Wie kann eine Bank kundenorientiert aufgebaut werden? Dieser Artikel hebt dies besonders hervor und versucht der Bankenindustrie durch persönliche Erfahrungen von Jan Carlzon's...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

11.12.2018

Neuer Insight Blog Beitrag: Am 30. November fand der siebte Brand Excellence Circle (BEC) im Headquarter von Red Bull in Fuschl am See statt. Leitthema war diesmal das Thema...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

07.12.2018

Neuer Insight Blog Beitrag: Dieses Jahr erhält ICI Doktorand Matthias Fuchs eines von vier Stipendien für einen vierwöchigen Aufenthalt an der Summer School der University of...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

05.12.2018

Neuer Insight Blog Beitrag: In der Finanzindustrie nutzen schnelllebige Neobanken neue Technologien, um ihren Kunden billigere, einfachere und transparentere Dienstleistungen...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

03.12.2018

Wir sind stolz darauf, dass die University of St.Gallen (HSG) wie im letzten Jahr den 4. Platz im «European Business Schools Ranking» der Financial Times belegt. Die HSG ist...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

29.11.2018

Viele etablierte Unternehmen stehen vor der Herausforderung ihr bestehendes Geschäftsmodell in einer disruptiven Welt fundamental zu erneuern. Das kann aber nur gelingen, wenn die...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

27.11.2018

Letzte Woche fand das ICI Kolloquium des Herbstsemesters in Romanshorn statt. Neben der Vorstellung zweier Dissertationsprojekte hielt der Nachrichtensprecher Marc Bator einen...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

26.11.2018

Das Berliner Startup Wind Mobility sammelt für das Geschäft mit E-Scootern 22 Millionen US-Dollar ein und Digitalwährungen stürzen auf ein Rekordtief ab - was sonst letzte...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

23.11.2018

Annica Alumni des CAS Change & Innovation Management Lehrgangs spricht über ihre Erfahrungen im Interview. "Betreffend Veränderungen in unserem Unternehmen war dieser CAS ein...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

22.11.2018

Matthias Witthaus ist Rekordnationalspieler der deutschen Hockeynationalmannschaft und gewann bei den Olympischen Spielen 2008 und 2012 die Goldmedaille. 3 Jahre nach seiner...

Institute for Customer Insight - University of St.Gallen

22.11.2018

Neuer Insight Blog Beitrag: Warum ist es für Firmen empfehlenswert, Influencer mit der Produktion von Content zu beauftragen anstatt Branded Content selbst zu kreieren? Anhand...